Sunday, May 9, 2010

Selamat Hari Ibu ♥ ♥ ♥

Ibuuu. Ibuuuu
engkaulah ratu hatiku..
lalalala..

free ads hehe


mesti semua pernah dengar kan lagu ni? lagu iklan susu sejak dari kecil lg.
terkenang msa dari kecil lagi kita dibelai
oleh ibu kita dengan ikhlas tanpa mngira waktu dan penat

kadang2 msa baby mcam aku ni dulu kuat nangis taw, tak kira masa memang kuat nangis la mak aku cerita hehe
dan smestinya 'hangpa' pon pernah nangis gak malam2 dan si ibu juga lah yang akan datang dan membelai kita.

tak nak taip banyak, aku dah telefon My Lovely Mom tadi.. bangun awal pagi terus call dan kalau boleh hujung bulan ni nak balik Kedah lagi untuk luangkan masa bersama keluarga. Sebab pernah terjadi sekali dalam hidup aku armahumah adik perempuan kesyangan aku mngeluh kat emak aku brtnyakan "Abang Amy tak balik ke?" beberapa bulan sebelum ajalnya sampai. Semenjak itu aku sedar yang aku ni perlu menghargai masa2 yang ada, walaupun cuti hujung minggu 2 hari pon aku sanggup balik kedah ride moto sejauh 350km dan 6 jam prjalanan termasuk 1 jam rehat janji aku dapat jumpa keluarga tercinta dan luangkan masa bersama mereka. Sudahla tak nak ungkit cerita lama sebab nanti makin sebak aku mngenangkan arwah.
-Al-fatihah- Semoga arwah ditempatkan dikalangan orang yang beriman dan dirahmati Allah. -Amin-

Selamat hari Ibu
Kasih ibu tiada tandingannya
Terima kasih di atas segala-galanya
Dengarlah nasihat ibu dan jangan sesekali menderhaka terhadap kedua ibu bapa anda
Saaayang mak!!!
xoxo


-Family comes 1st-

p/s: hargailah orang yang tersayang selagi mereka masih di sisi. maksud aku family ok. cuba fikirkan kalau utk kekasih 'hangpa' sanggup call selalu, ambil berat,beli hadiah macam2 bagi tapi kalau untuk ibu anda mcamna pulak? Renungkanlah dan sekurang-kurangnya telefonla keluarga tercinta supaya mereka tahu keadaan anda di perantauan serta anda juga mengingati & menyayangi mereka.. Sebagai ingatn terhadap diri sendiri dan kawan2.

Ikhlas
Mohd Ikromi bin Mansor.
TQ.. out~

tak sangka aku buat entry mcmni huhu..

2 comments:

AcanCapik said...

sesungguhnya family lah yang paling penting dalam hidup kita.

aku kalau ada kenderaan 2 minggu sekali aku balik, sebab perjalanan aku separuh je dari perjalanan ko. huhu...

Al-Fatihah utk arwah adik ko. semoga beliau di tempatkan di kalangan yg beriman. =)

Typewriter said...

betul tu acan.. kalo la da kenderaan dan bajet boleh la balik selalu.. tapi kita ni student so xdapat balik selalu pon call pon jadi la.

terima kasih.. amin~

p/s: kalo da rezeki nt maw follow hg balik serting, maw test jalan baru dan tgk kreta project tu ;)

Post a Comment